23 Januari t/m 31 Januari (dag 19/27) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 23 Januari t/m 31 Januari (dag 19/27) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

23 Januari t/m 31 Januari (dag 19/27)

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

De tijd vliegt hier voorbij en alles begint nu langzaam een gewoonte te worden. De weken hier worden vaak het zelfde ingedeeld en de gang van zaken in Miami begint een beetje duidelijker te worden, al kom ik na 4 weken nog steeds elke dag voor verassingen te staan in deze gekke wereld. De lessen gaan nog steeds prima, over 2 weken krijgen we een nieuwe niveau test waarin er gekeken worden in hoeverre ik vooruitgang heb geboekt (al hoor ik van studenten die hier lang zitten dat dit niet zo veel voorstelt). Verder ken je na 4 weken zo ongeveer iedereen van de hele school en kan ik ook wel oordelen dat het mij hier heel goed bevalt. Gisteren heb ik voor het eerst een storm meegemaakt in Miami. Ik wou na de school in de ochtend even lekker lunchen in lincoln road ongeveer 1-1,5km lopen van de school. Begon er opeens een zware storm op te zetten met een flinke regenbui. Maar omdat het in Miami normaal niet vaak regent zijn de wegen en de afvoer er hier niet op gebouwd. Het water kan op sommige plaatsen (voornamelijk kruispunten) onmogelijk weglopen wat een flinke chaos op de weg veroorzaakt. Het terug lopen vanaf lincoln road naar school was ook een heel avontuur, omdat taxi’s overal vast zaten en op dat moment minder reden en sommige voetpaden door het water niet te belopen waren. Hierdoor heb ik ook een blokje om moeten lopen, omdat de normale looproute met zo’n 10 cm water blank stond. Verder heb ik afgelopen week de 2 grootste clubs van Miami bezocht Liv en Story. De story bevind zich helemaal aan het begin van Miami Beach en is een grote club waarbij veel aandacht is besteed aan het interieur en van binnen lijkt het op een soort van arena met een dansvloer en stapsgewijze lagen met tafels naar boven. De andere club “Liv” bevind zich in het fontaine bleau hotel. Het duurste hotel op Miami Beach de meeste bekende Amerikanen overnachten hier zoals Barack Obama en vele artiesten. De club heeft een hele mooie ingang en bevind zich verder in de kelder van het hotel. Normaal zou de entree van de club $60,- kosten, maar wij konden gelukkig gratis binnen via een promotor. Komend weekend staat de bekende superbowl op de planning, dit is voor de Amerikanen de belangrijkste sportwedstrijd van het jaar het gaat namelijk om de wedstrijd tussen de kampioen van de west coast tegen de east coast. En een kaartje voor de wedstrijd kost ongeveer $2.000,- . Maar ik ga het gewoon in een pub kijken, waarschijnlijk is daar ook een hele sfeer te beleven. Dus ik ben benieuwd hoe dit gaat worden en ik zal jullie laten weten hoe het was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 11265

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 April 2014

Amerika

Landen bezocht: