14 februari t/m 17 februari (dag 41/44) Bahamas - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 14 februari t/m 17 februari (dag 41/44) Bahamas - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

14 februari t/m 17 februari (dag 41/44) Bahamas

17 Februari 2014 | Bahama's, Nassau

Ik heb afgelopen 2 weken geen verslagen gemaakt, omdat ik eigenlijk weinig nieuws te vertellen heb gehad, alles gaat hier zijn gangetje en het begint al gewoon en als thuis te voelen. Met de rondreis in maart wil ik proberen elke dag of om de dag een verslagje te maken omdat ik daar (hopelijk) elke dag wat nieuws beleef. Afgelopen weekend hebben zijn we met 14 personen van de EF naar Bahamas geweest: 7 Italianen, 2 Fransen en 2 uit Tsjechië en ik. We gingen met een 3 daagse cruise op een grote boot, waarbij ik in het begin bang was dat dit een lange reis zou worden. Maar bij het begin toen in de bood in stapte zag alles er heel mooi en luxe uit ik had het al meteen naar mijn zin het leek net op een mega hotel. En dan ook nog met vele betere bedden als in de EF school. Op het dek van de boot was een groot zwembad met bubbelbaden en zelfs een basketbalveld. En het eten op de cruise was inclusief dus we konden zoveel eten zoals we wilden er was altijd wel een eet catering open om te eten. En ’s avonds waren er restaurants geopend een aantal waren gratis een aantal betaald, maar de gratis restaurants was met bediening en al en op de cruise was alles heel goed geregeld. Toen de boot begon te varen begon alles te schommelen en te draaien maar na 2/3 uurtjes wennen was dat gevoel helemaal weg. De planning van de cruise was de eerste dag varen, 2de dag een klein (onbewoond) eiland bezoeken en de 3de dag het eiland Nassau het grootste eiland van de Bahamas. De eerste dag hebben we op het deck gezeten en in de zon gelegen en in de avond naar de casino en naar de discotheek geweest. De 2de dag zouden we naar het onbewoonde eiland gaan, maar dit was helaas niet mogelijk door de harde wind. Omdat de cruiseboot niet aan land kon komen door zijn grote zouden we met kleine booten naar het eiland gebracht worden. Maar de wind en de golven waren te sterk voor de kleine boot en daarnaast zou het voor de toeristen te gevaarlijk zijn op het eiland om te zwemmen of dergelijke. Dus deze dag is gecanceled en hebben we ons op de boot moeten vermaken, wat overigens geen probleem was. De 3de dag waren we in de ochtend aangekomen in Nassau hier mochten we van 9:00 tot 16:00/16:30 zelf rond reizen. Daarom hadden we besloten om een scooter te huren zodat we zelf konden bepalen waar we heen wouden. Het was heel mooi weer dus was een scooter huren een heel goed idee. Na een beetje rond te hebben gereden door de stad besloten we naar het paradise eisland te gaan (het toeristische gedeelte) Hier waren zeer mooie stranden dus besloten we om op het strand te gaan liggen. Het was overigens ook veel te warm om de heledag op de scooter rond te touren. Op het strand aangekomen ging iedereen wat foto’s maken en een beetje rondlopen en zonnen. Op het eind besloten we nog om een yetski te huren voor 30 minuten wat uiteindelijk waarschijnlijk tussen de 20 en de 25 minuten was. Maar ik vond het een super leuke ervaring die yetski’s gaan redelijk hard en je moet een beetje proberen met de stroming mee te sturen, want als je tegen de golven ingaat dan slaat de golf constant tegen de scooter aan. Maar eenmaal aan het strand te komen was het al rond 15:30 en de eigenaren van de yetski’s gingen er meteen vandoor. Alleen Stefano een jonge die met ons mee ging had zijn tas met al zijn spullen(pasport, geld, boardingkaart) in een van de yetski’s laten zitten, waardoor de paniek een beetje los barste. Hij ging aan andere yetski verhuurders vragen of ze die jongens kende. Uiteindelijk kende een verhuurder een van de jongens die ons de yetski’s had verhuurd en wist waarschijnlijk waar ze heen waren en hij ging kijken of hij de tas kon vinden. Gelukkig kwam hij 20 minuten later terug met de tas en zaten al de spullen van stefano nog in de tas. Nu hadden we het volgende probleem, we hadden nog maar 40/30 minuten om terug te komen naar de boot, maar we wisten de weg niet en alles is in bahamas een richting dus we moesten nog snel de weg zoeken. Eenmaal bij de scooters aangekomen wil de scooter van Stefano ook nog eens niet starten, waardoor hij besloot om de taxi te pakken en wij met de scooter de boot probeerde te zoeken. Uiteindelijk konden wij rond 16:45 boarden aan de boot en om 17:00 vertrok de boot dus uiteindelijk was dit een grote opluchting. In de avond waren we helemaal uitgeput van een zware dag, maar we wouden toch nog even naar de casino om wat te drinken en Andrea wou nog even gokken ook al had hij afgelopen 2 dagen al $500,- verloren hij wou toch nog proberen om wat terug te winnen. 2 uur later had hij in totaal ongeveer $800 dollar verloren en besloten we even een rondje te lopen door de boot. Later vroeg Andrea aan iedereen of ze nog wat wouden drinken alleen iedereen had het wel een beetje gehad met de dag en wou gaan slapen. Alleen ik Andrea en Stefano wouden nog wat gaan drinken en gingen nog even naar de casino rond 1:00 rond 1:40 liep Andrea naar een slotmachine en stopte er eerste $20 dollar in dit was binnen 3 minuten op waarna hij nog $40 dollar in de slotmachine stopte. Dit keer had hij meer geluk hij had een bonus gewonnen waardoor hij 20 gratis beurten kreeg. Met deze bonus won hij ineens veel geld en uiteindelijk won hij de jackpot van maar liefst $2048,40! In de laatste 10 minuten dat de casino open was. Hij kon zijn ogen niet geloven en wij ook niet. Kortom dag 3 was een hele vreemde dag 2 van mijn vrienden verloren zo’n beetje alles en kregen uiteindelijk alles terug. Vandaag kwamen we rond 6:00 in de ochtend aan in Miami, hier heb ik niet veel van gemerkt want ik lag te slapen tot 9:00 daarna hebben we de spullen ingepakt en zijn we weer naar school gegaan. Ik heb nu nog 2 weken in Miami en daarna ga ik naar San Francisco. En ik heb vernomen dat Youri ook naar San Francisco gaat en dan gaan we samen een rondreis door California maken. Dus ik heb nog een aantal weten een geweldige tijd in Amerika!

• 19 Februari 2014 - 21:16

Marion:

Wat een super verhaal. De Bahamas is wel een heel erg mooi stukje aarde. Ook op zo'n luxe cruise en rondscheuren op scooters..... Op FB is te zien en te lezen dat jullie hele groep genoten heeft van dit super weekend. Houd de aandacht nog maar eventjes bij de 'les' tot je aan je volgende avontuur gaat beginnen. Succes en veel plezier!!!!!!