2 Maart (dag 57) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 2 Maart (dag 57) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

2 Maart (dag 57)

Door: Ramon

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan Youri en ik San Francisco verkennen we gaan een beetje naar winkels kijken en rondrijden door de stad en kijken naar leuke dingen. Eerst gingen we naar Best buy een grote electronica zaak waar je op het gebied van electronica echt vanalles kunt kopen vervolgens zijn we nog wat rond gereden en naar een walmart gegaan. Dit is een beetje een alles winkel je kunt het zo gek niet bedenken en ze hebben het… van speelgoed tot tuinsets. Vervolgens besloten we naar een sportoutlet te gaan in de stad, maar dit was niet veel dus gingen we daar maar gezellig lunche. Na de lunche besloten we dat we naar de Golden Gate wouden, dit is de bekende rode brug van San Francisco. Maar we gingen via de pier, omdat we hier morgen op moeten stappen naar Alcatraz en we wilden kijken of we daar makkelijk konden parkeren en waar het was zodat we morgen niet in de problemen komen. Eenmaal bij de Golden Gate aangekomen zagen we echt een prachtig uitzicht en de brug zag er ook adembenemend uit! Ik had met de foto’s niet verwacht dat het zo mooi was, ook het gebied om de brug heen is heel mooi. De ene kant is een stad en de andere kant gebergte met rotsen en totaal het omgekeerde. Daar hadden we even geparkeerd en zagen we mensen op de berg rijden met auto’s maar we zagen geen weg naar de berg toe. Dus wouden we gaan kijken hoe we daar de berg op konden, want dat wouden we graag zien natuurlijk. Na een beetje rond gereden te hebben vonden we uiteindelijk de weg naar de berg. Dit was echt spectaculair ik heb voor mijn gevoel nog nooit zo iets moois gezien de stad alleen is al heel mooi maar met de brug en de natuur geeft gewoon een heel bijzondere indruk. Dit is niet voor te stellen als je hier zelf niet geweest bent. Uiteindelijk waren we best moe van het rijden en het lopen dus vanavond gaan we lekker rustig aan doen misschien ergens wat eten en dan op tijd naar bed morgen vroeg op naar Alcatraz!

• 04 Maart 2014 - 11:36

Marion:

Nou jongens... weer een hele ervaring rijker. Fijn dat jullie samen rondtrekken en deze ervaringen met elkaar kunnen delen. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat volgen. Stuur maar lekker veel foto's en video's door, dan genieten wij ook een beetje met jullie mee. Nog heel veel plezier saampjes.