3 maart: Alcatraz (dag 58) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 3 maart: Alcatraz (dag 58) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

3 maart: Alcatraz (dag 58)

Door: Ramon

05 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan we Alcatraz bezoeken, een van de redenen waarom ik naar San Francisco wou. We hadden om 10 uur de boot en de pier waar we vertrokken lag ongeveer 2,5 kilometer van het hostel af dus we besloten lekker te voet naar Alcatraz te gaan. Tijdens het lopen kwamen we ook nog door Chinatown, dus hadden we dat ook meteen gezien. Tijdens het lopen door Chinatown kreeg je ook echt het gevoel alsof je in China bent. Verder door gelopen kwamen we aan bij Pier 33 de pier waar de rondvaart naar Alcatraz vertrok. Toen we aankwamen konden we vrijwel meteen op de boot naar Alcatraz. Eenmaal op Alcatraz aangekomen kregen we een informatie speech met tips die we konden doen op het eiland als een korte introductie. Daarnaast hadden ze ook nog speciale activiteiten zoals uitleg over Alcatraz and Hollywood, Escapes en informatie over gevangenen die in Alcatraz hebben gezeten. Het was zeer interessant om deze uitleg bij te wonen en dit hebben wij dus ook gedaan van Alcatraz and Hollywood en Escapes (alleen deze duurde zo lang dat er geen tijd meer was voor de uitleg van de gevangenen, maar dit kwam ook terug in de audio rondleiding. Ja er was een audio rondleiding, iedereen kreeg een koptelefoon op en werd doormiddel van een bandje geleid door de Alcatraz gevangenis waarna iedereen zelf ook nog een rondje mag lopen het is allemaal heel vrij en je kunt gaan en staan waar je wil in de gevangenis, alleen een aantal dingen zijn afgeschermd. Het verhaal over Alcatraz wordt al snel duidelijk en het is interessant om te horen hoe en wat er allemaal gebeurd is en hoe de gevangenen hebben proberen te ontsnappen. Na ongeveer 4/5 uur rond te hebben gelopen op Alcatraz gingen we weer terug naar San Francisco. Waarna we naar pier 39 gingen. Dit is de toeristische plek van San Francisco waar allemaal souvenirs winkels te vinden zijn met allemaal verschillende dingen, leuk om een keer rond te kijken! Daarna zijn we weer terug gelopen naar het Hostel en besloten we nog even de winkel straat rond te lopen, waar we opeens een mega winkel centrum tegen kwamen (deze lag achter de winkel straat en kan je van buiten niet zien). Een 6 verdieping hoog winkelcentrum met een basement dus eigenlijk 7 verdiepingen. En ik schat +/- 60 winkels per verdieping. Hier zijn we even naar een aantal winkels geweest die ons aantrok, maar we zijn hier niet heel lang geweest, omdat we ’s avonds in Oakland wilden gaan eten en nog wat foto’s wilde maken in het donker op Tresure Island. Verder een zeer geslaagde dag dat een grote indruk op mij heeft achtergelaten, wat ik vandaag gezien heb zal ik niet snel vergeten!