4/6 Maart Tahoe Lake (dag 59/61) - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 4/6 Maart Tahoe Lake (dag 59/61) - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

4/6 Maart Tahoe Lake (dag 59/61)

Door: Ramon

07 Maart 2014 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Vandaag gaan we naar de volgende bestemming: Lake Tahoe, zo’n 300 km (+/- 4uur) noord oosten van San Francisco. Dit is een groot alpine gebied met een reusachtig meer dat grotendeels uit bergwater bestaat. De bedoeling van deze reis is voornamelijk het snowboarden in Heavenly ski resort, maar we willen ook het meer van dichtbij bekijken! We vertrokken rond 10 uur in de ochtend met als doel om een stop te maken in Sacramento en vanuit daar door te gaan naar South Lake tahoe. In het begin van de trip was het vrij heuvelachtig en met de 4 of 5 baanse snelwegen hier gaf dat regelmatig een prachtig uitzicht. Maar na ongeveer een uur gereden was het landschap vlak en werd de weg wat saaier, dus de pauze in Sacramento was hard nodig. Na de pauze van 30/45 minuten besloten we weer verder te rijden. In het begin was het nog vlak maar na een half uurtje rijden werd het landschap weer wat fraaier een kwamen we uiteindelijk in soort van pas over een bergtop waarbij het gebied ook wel Eldorado national forest word genoemd. Dit is echt een prachtig gebied met schitterend uitzicht en uiteindelijk ook sneeuw in de berg het was echt een schitterende ervaring om hier te rijden en omdat de wegen in Amerika altijd zeer breed zijn ook geen enkel probleem. Toen we uiteindelijk over de top van de berg heen waren konden we het meer al zien liggen en kregen Youri en ik al heel veel zin om te gaan snowboarden. Eenmaal aangekomen bij de inn waar we vannacht overnachten hadden we snel onze spullen uit de auto gehaald en wouden we alvast onze skipassen en de ski verhuur gaan regelen zodat we morgen direct konden beginnen. Een inn is trouwens wat je ook wel ooit in Amerikaanse films ziet een soort van appartementen complex maar waarbij je allemaal kleine huisjes hebt met een slaapkamer en een badkamer en wij hebben de luxe variant met 2 queensize bedden dus we slapen hier stukken beter als in het hostel stapelbed van San Francisco. De volgende dag zijn we gaan snowboarden en we stonden meteen om 9 uur klaar voor de skilift om zo snel mogelijk de eerste afdaling te maken. De eerste dag was het een beetje bewolkt, maar niet koud. We gingen vandaag de berg verkennen en kijken hoe en wat er allemaal te doen was. Al vlug viel me op dat de ski pistes hier veel smaller zijn en er veel gelegenheid is om offpiste te skiën. Maar omdat het de eerste dag was besloten we maar om gewoon netjes op de piste te blijven en te kijken welke pistes leuk waren. Het skigebied is verder zeer mooi met een zeer mooi landschap en een prachtig uitzicht op het meer en aan de andere kant van de berg het uitzicht op het andere dal dat er vanaf boven uitlijkt te zien als een droge vlakte, een raar idee als je in de sneeuw staat. Af en toe als je aan het snowboarden bent en je ziet het uitzicht ben je even afgeleid en wil je even kijken. Na de eerste dag de hele dag in de sneeuw gestaan te hebben waren we helemaal uitgeteld in de hotel kamer. We besloten maar om een pizza te eten en daarna vroeg naar bed te gaan om morgen weer vroeg te gaan snowboarden. De volgende dag was het weer prachtig en zonnetje scheen weinig wolken in de lucht, het enige probleem was dat het zeer hard waaide in de bergen. Maar de harde windt weerhoud ons niet om te gaan snowboarden dus wij de berg op! En het was een hele mooie dag. We hebben de heledag constant gesnowboard en nu zijn we weer uitgeput. Vanavond gaan we eten bij Applebee’s en alvast onze spullen inpakken om morgen naar Yosemite te gaan, naar ons nieuwe avontuur!!!

• 07 Maart 2014 - 12:42

Marion:

Zo te lezen zijn het inderdaad allemaal 'avonturen' achter elkaar. Daar past natuurlijk pizza en Applebee's hamburgers prima bij. Zijn ze werkelijk heeeeeel erg lekker, of alleen heeeeel erg groot. Nog heel veel mooie avonturen en een goede trip naar Yosemite.