7/8 Maart Yosemite Park (dag 62/63) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 7/8 Maart Yosemite Park (dag 62/63) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

7/8 Maart Yosemite Park (dag 62/63)

Door: Ramon

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

De weg naar Yosemite park was al adembenemend mooi, het was een weg tussen bomen en over bergen. Met regelmatig een mooi uitzicht over de mooie landschappen die hier zijn. Dit beloofde dus veel goeds voor morgen als we naar het Yosemite nationaal park gaan. Na +/- 6 uur rijden zijn we in Oakhurst aangekomen, een dorpje onder Yosemite. Vanaf Oakhurst is het ongeveer een half uurtje rijden naar de ingang van het nationale park. Eenmaal bij de ingang van het nationale park moet je ongeveer nog 1 uur rijden voordat je in het centrum van Yosemite bent waar het allemaal te zien is, maar op de weg daarnaar toe zie je al een aantal prachtige watervallen en schitterende rotswanden. Het is alleen al mooi om deze route te rijden met deze prachtige uitzichten op de natuur. Vooral de tunnelview ( het uitzicht dat je ziet nadat je door de tunnel in het yosemite park rijd) is erg mooi, daar viel mijn gedachte even stil van toen ik dat zag. Na de trip van totaal ongeveer 2 uur met de auto waren we in het centrum van het yosemite park. En na wat rond gereden te hebben besloten we de auto te parkeren en een bergwandeling te maken naar de top van een waterval. Een hele mooie maar vooral zware wandeling waarbij we flink hebben moeten afzien om op de top te komen. Maar het uitzicht daar was gigantisch en vooral met de waterval die vrijwel onder je voeten stroomt geeft dit wel een adrenaline kick (die voor mij precies genoeg energie had gegeven om bij de auto te komen, want wat was ik blij toen ik weer terug was) De wandeling had in totaal iets meer als 6 uur geduurd en we kwamen pas in het donker weer terug bij de auto +/- 7 uur met nog een trip van 2 uur te gaan naar onze inn. Maar we hadden een goed vooruitzicht, want naast de in zat een heel goed chineesrestaurant waar we ook gegeten hadden op de dag van aankomst. Dus we hadden een goed doel toen we terug kwamen. Na het eten waren we helemaal uitgeteld en ging voor mij het licht uit. Het was een zeer geslaagde dag en voor mij tot nu toe wel de indrukwekkendste dag van mijn reis in California, maar dat beloofd nog wat goeds voor de komende 20 dagen! Morgen gaan we weer verder naar het zuiden waarschijnlijk naar bakersfield om vanuit daar naar death valley te reizen.