10&11 Maart Death Valley(dagen 65 en 66) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 10&11 Maart Death Valley(dagen 65 en 66) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

10&11 Maart Death Valley(dagen 65 en 66)

Door: Ramon

13 Maart 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vanaf Bakerfield naar Death Valley is te ver om op en neer te rijden dus gingen we opzoek naar een plaatsje dichter bij Death Valley. Ons oog was gevallen op een plaatsje Ridgechest, ligt nog zo’n 2 uur rijden van Death Valley, maar ligt ook gunstig voor de volgende trip naar Zion en Grand Canyon. Dus besloten we om vandaag een rustig dagje te doen en via het Sequoia forest naar Ridgechest te reizen. Hoeveel bomen er in het Seqouia national park stonden zo weinig stonden er in het Sequoia forest, dus bij ons ook de vraag waarom forest? Een raar land dat Amerika 150 km noordelijk is een groot bos met bomen die vol in de bloei staan. 150km zuidelijk is het een uitgedroogd gebergte wat er uitziet als een woestijn! Maar dit was een voorteken voor wat er ons de komende 2 weken te wachten staat en voornamelijk wat ons morgen te wachten staat, aangezien er beweerd wordt dat Death Valley de warmste plek op aarde kan worden (met een record van 57 graden celcius!). Maar wij zijn door het Seqouia forest gereden, we hadden ook de freeway kunnen pakken ( de snelweg) maar omdat we vandaag toch maar 3 uurtjes hoeven te rijden besloten we de mooie weg te pakken, en dit leek ons achteraf een goede beslissing, want het Seqouia forest was echt heel mooi! Een rotachtige pas met af en toe wat struikjes en mooie rotswanden. Uiteindelijk door het bos heen gegaan kwamen we in een grote woestijnvlakte. Youri en ik vroegen ons al af: zal Death Valley een grote vlakte zijn en thats it? maar uiteindelijk na nog 1 a 1,5 uur rijden waren we aangekomen bij Ridgechest een plaats midden in de woestijn (waarbij onze inn tegen over een leger basis zat). Maar verder was het dorpje heel sfeervol en hebben we er savonds gezellig kunnen eten in een plaatselijk restaurantje. De volgende dag gingen we Death Valley bezoeken. We waren zeer benieuwd en we hadden hoge verwachtingen, maar we wisten alleen niet wat ervan moesten verwachten (na gister). Maar na een trip van 1,5 uur kamen we het nationale park binnen. Meteen zagen we zand duinen zoals veel mensen een woestijn voorstellen. En verder was het een groot en droog landschap, maar wel met prachtig gebergte en zeer mooie uitzicht punten! Ook wat ons veraste liggen er kleine meertjes in Death Valley, al zijn deze vrijwel volledig verdampt. En ja zelfs nu in de lente is het hier zeer warm zo’n 25/30 graden, maar door het gebergte om de woestijn heen is er amper verkoelende wind, dus een wandeling is mogelijk maar het is nu al van belang om veel water mee te nemen. Youri en ik vroegen ons al af hoe ze dit in de zomer met 50+ graden willen gaan doen! Maar Youri en ik wouden nog een heel deel van Death Valley zien dus wij gingen niet wandelen wij ging scheuren met onze vriend de Mustang! (ik zelf ben helemaal verkocht als er een brug tussen Amerika en Nederland was dan had ik hem meegenomen) Maar wij hadden in de ochtend een ronde geplant zonder te kijken naar de miles of km (natuurlijk) dus wij rijden en ongeveer op de helft van de route hadden we al 180 miles gereden zo’n 290km! En we wouden nog van alles zien. En de top aanrader in Death Valley is toch wel Dante’s view, hier kun je een berg oprijden ongeveer 1700 meter hoog met een uitzicht over een heel gebied, de overkant een berg met sneeuw (in de woestijn… jah duh dat is normaal) en aan de andere kant droog gebergte, maar bomen ho maar die willen hier niet leven. Maar uiteindelijk hebben we vandaag in totaal zo’n 450 miles gereden wat omgerekend zo’n 730 km is en dat door een overhitte woestijn voor in totaal +/- 60 dollar wat ongeveer 45 euro inhoud aan benzine… Wie zegt dat een mustang duur in benzine is! Met mijn Celica ben ik zo’n 120 euro kwijt voor 730km! Maar savonds terug gekomen in ridgecest helemaal uitgeput heb ik nog contact gehad met mijn vrienden in Miami: Alessandro “Alex” En Paolo “Paul” die nu springbreak hebben en morgen naar california komen om ook een road trip te maken. Maar we hadden afgesproken om samen de film “hangover” na te spelen in Vegas! En een goede voorbereiding is het halve werk dus hebben we alvast een kamer geboekt in het Bellagio hotel ( het bekende hotel met de fonteinen). Voor aanstaande zaterdag! Daar hebben we dus natuurlijk al veel zin in! Morgen gaan we naar Kanab (een dorpje tussen het zion national park en de Grand Canyon in.. )Ja mam we gaan jou verjaardag vieren op de Grand Canyon als je het niet heel erg vind! Dit leek ons namelijk een leuke gelegenheid! Maar eerst moeten we nog een lange en zware trip maken want Kanab ligt zo’n 730 km van Ridgechest en is ongeveer 7:30 rijden…(wat weer een heel avontuur gaat worden kan ik jullie alvast verklappen!) Ik ga nog wat foto’s uploaden en proberen een of 2 filmpjes van death Valley en miss nog een andere en dan waarschijnlijk morgen een nieuw verslagje over Zion!!!

• 13 Maart 2014 - 09:51

Marion:

Nee hoor... Vind ik helemaal niet erg, dat jullie mijn verjaardag in het mooie Grand Canyon Natuurpark vieren. Wat ik wel erg vind, is dat IK er ZELF niet bij kan zijn. Haha. Wat een geweldige trip maken jullie daar. Veel plezier en jullie weten.... 'ik trakteer'!!!!!!