12&13 Maart Zion (dagen 67 en 68) - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 12&13 Maart Zion (dagen 67 en 68) - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

12&13 Maart Zion (dagen 67 en 68)

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Kanab

Vandaag gaan we naar het Oosten naar Utah, met als doel de Grand Canyon te bezoeken. Maar in dit gebied liggen meer natuurparken die we willen bezoeken en met het weekend in ons achterhoofd in Las Vegas, willen we niet al te ver van Las Vegas af. Dus kwamen we uit in een dorpje genaamd Kanab of Kebab hoe Youri het noemt. Op de planning: Donderdag zion , vrijdag Grand Canyon. Maar ook Bryce canyon, Powell lake, antilope canyon, Arches en canyon lands staan op de planning die redelijk in de buurt liggen. Deze parken willen wij gaan bezoeken na ons bezoek in Las Vegas. Maar eerst de weg naar Kenab, wat nog een heel avontuur werd. Het was een lange trip ongeveer 7:30 rijden maar met een half uur a een uur pauze na onze verwachting 8:30 zou duren dus we zijn vroeg vertrokken uit Ridgechest. De eerste kilometers gingen zeer goed we waren snel langs de Death valley op weg naar Vegas. Ongeveer 50 km voor Vegas zagen we een mega resort in de woestijn, het leek wel een pretpark en dit was na ongeveer 3 uur rijden dus vonden Youri en ik het wel tijd voor een welverdiende pauze. Toen we de afslag genomen hadden besefde we dat het een mega outlet was met een gokhal en een zeer luxe hotel ( zag er vanuit buiten zeer luxe uit). Maar we besloten even onze benen te strekken en door de outlet te wandelen. Van binnen zag de outlet er net als een pretpark uit zo was het ingericht. Het was mooi om te zien, maar de winkels vielen helaas een beetje tegen. Maar na ongeveer 20 minuten rond te hebben gelopen hebben we daarna even wat gegeten bij de KFC en zijn we de woestijn weer in gegaan op weg naar Vegas. Na een klein half uurtje kwam Las Vegas in beeld, op zich een redelijk kleine stad, ik denk dat qua opervlakte is de stad zelf niet heel groot. Maar het toeristische gedeelte “de strip” leek wel een groot pretpark met achtbanen en mega hotels, dus dit beloof wat goed voor komende zaterdag. Youri en ik kregen er spontaan ook al heel veel zin in om hier zaterdag naar toe te gaan. Ongeveer een half uur na Las Vegas zagen we in de verte zwarte rook boven een rotsachtige berg vandaan komen, Youri en ik dachten al dat er een brand of zo zou zijn, want het was zwarte rook. Even later +/-20 minuten stond het verkeer vast en stonden we in een file. Ik denk dat we ongeveer anderhalf uur moesten wachten in de file tot de file weer rustig tot gang kwam. En dit na 5 a 6 brandweer wagens ons voorbij te hebben zien gaan en een aantal politie auto’s kwamen we er achter dat een vrachtwagen compleet was uitgebrand. Er was niet heel veel meer van over. Maar na +/- 2 uur konden we onze weg weer vervolgen en besloten we de laatste 3 uur in een keer door te rijden en kwamen we in het prachtige Utah! Hier veel rotsen en droge landschappen, maar ook landschappen met veel bomen. Een apart idee maar het kan hier echt! Eenmaal aangekomen in Kenab waar we in totaal 3 nachten zullen blijven waren we helemaal uitgeput en zijn we gaan slapen. De volgende dag hadden we Zion op de planning. Het was ongeveer 1 uur rijden van Kenab en eenmaal in het park aangekomen was er een prachtige weg. Het park was wel kleiner als Yosemite en Death valley, maar minimaal net zo mooi! We besloten een kleine wandeling te maken langs een riviertje waarbij het voetpad uiteindelijk stopte, maar we zagen mensen hun schoenen uit doen en hun wandeling door het riviertje verder maken. Youri en ik dachten dat kunnen wij ook! Dus wij gingen onze wandeling verder, maar wat was dat water koud zeg! Na 10 minuten verloor ik het gevoel in mijn voeten al. Maar wij als stoere jongens gingen nog wel even verder lopen en het was allemaal de moeite waard want wat verder liep het riviertje tussen 2 mega hoge rotswanden ik schat zo’n 500/600meter wat een prachtig beeld opleverde en ook prachtige foto’s! Na ongeveer een half uurtje stroom op waards te zijn gegaan besloten we maar weer terug te gaan want de kou begon voort pijn te doen en dan op rotsen lopen is niet heel prettig. Eenmaal terug gekomen op het wandelpad liepen we weer naar de auto en reden we weer rustig richting de inn om weer optijd naar bed te gaan, want dit was uiteindelijk een zeer vermoeiende dag en met het vooruitzicht om morgen naar de Grand Canyon te gaan, wat een lange dag zou moeten worden. Leek het ons verstandig om vroeg naar bed te gaan.