20 maart Antelope Canyon (dag75) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 20 maart Antelope Canyon (dag75) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

20 maart Antelope Canyon (dag75)

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Page

Gisteren toen we tegen de zonsondergang bijna in Page waren zagen we een grote energie opwek fabriek zo’n 8 km van de stad, waarbij ik tegen Youri zei: nou als die fabriek in dat plaatsje staat dan draai ik meteen om en gaan we alvast verder richting Los Angeles. Dit aangezien de fabriek op de plaatst stond waar het Antelope canyon zou moeten liggen. Maar wij zagen geen canyon of niks dus wij wisten het een niet. In het plaatste Page aangekomen hebben we een inn gezocht om toch maar te overnachten. Verder gezocht op internet en bleek dat de Antelope park ook nog eens tussen de 40 en 50 dollar per persoon kost in hoog seizoen…. Maar na wat verder uitzoeken bleek het nu in de winter ongeveer 26 dollar te zijn. Dat leek ons nog wel de moeite waard, iig als het niet die landvlakte is bij de fabriek! Eenmaal aangekomen had je een upper en een lower canyon, wij besloten naar de lower te gaan omdat we daar de informatie van hadden gevonden. 26 dollar per persoon inclusief een gids die ons de weg wees. Wij wouden dat wel proberen en liepen zonder verwachting van wat er gaat gebeuren met de gids mee met een groepje van 9 deelnemers in totaal. Uit het niets was er in eens een trap in de woestijn die ons door een kleine kier leed. Dit was het begin van de Canyon. Het was eigenlijk een oude rivier schacht die nu droog is maar af en toe nog ooit vol kan lopen. Het was wel echt een schitterend gezicht de wanden waren helemaal glad geschaafd door het water en hadden golfachtige vormen. Het is trouwens wel een afrader voor mensen met claustrofobie want het zijn wel smalle “kamers” en gangetjes. En met een speciale instellingen op je camera maak je nog mooiere foto’s volgens de gids dus dat gingen wij even proberen. Met de gopro kun je die instellingen niet gebruiken maar met de Iphone wel. Dus ik maakte foto’s met de gopro en Youri met de Iphone, kunnen we straks het verschil ook nog zien! Na een tocht van een uur waren we door de hele canyon gelopen en waren we positief verast. Het gaf ons ook een goede boost energie om de reis naar Los Angeles te maken dit keer ongeveer 9 uur rijden, maar eenmaal in LA kunnen we wat rusten! Na 3 dagen veel reizen kunnen we dat wel gebruiken. De reis naar LA gaat over een bekende weg via Kanab naar Las Vegas en vanaf daar is het nog ongeveer 350 km naar LA. Ongeveer 200 km voor LA hadden we een pauze genomen om wat te eten en om een inn te boeken voor de komende 5 nachten (hier hadden we nog even mee gewacht omdat we niet zeker wisten of dat we LA wel kunnen halen, omdat Youri eigenlijk niet mag rijden en het mogelijk te veel werd voor mij). Na de pauze zijn we weer op pad gegaan met in mijn gedachte de volgende stad is LA. Na ongeveer 30 km zien we in eens een reusachtige stad voor ons en met op de navigatie nog 160 km naderen we die stad al…. Ik zeg tegen Youri is dit al LA of komt er nog een stad tussen?!? Heb ik dan echt verkeerd gekeken? Maar nee dat was werkelijk LA al, wel een soort van voorstad maar wat is LA dan toch niet normaal groot… 160 km vanaf ongeveer het midden van LA waarbij wij diagonaal door de stad richting het noorden gaan. Dus de stad heeft zelfs nog een grotere diameter als 160 km… na 1 minuut googlen blijkt Los Angeles een oppervlakte van 1302m2 te zijn , wat omgerekend ongeveer 6x de stad Amsterdam is, of de hele provincie Utrecht… ben ik blij dat er een navigatie op mijn telefoon zitten, want zonder is dat echt niet te doen! Snachts in het donker aangekomen in de Inn hebben we het idee dat we in een Getto beland zijn, uiteindelijk blijkt dat we inderdaad in een beetje een arm gebied terecht zijn gekomen… maar nu hebben we de conclusie getrokken dat de hele stad LA een vrij armmoedige stad is op de toeristische gebieden en Hollywood/ beverlyhills. Omdat we hier 5 nachten blijven zal ik even kijken of ik aan het eind 1 verslagje maak van ons hele avontuur of per dag een verslagje maak, daar moet ik nog even overna denken, omdat alles een beetje in elkaar over zal gaan lopen!