26 en 27 Maart Route 1 (dag 80 en 81) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 26 en 27 Maart Route 1 (dag 80 en 81) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

26 en 27 Maart Route 1 (dag 80 en 81)

Door: Ramon

01 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Volgens RTL Travel zou dit de mooiste route van de wereld moeten zijn, dus met hoge verwachtingen stapte wij vanmorgen in de auto! De eerste dag hadden we niet zo’n mooi weer, maar na onze mening was het begin vanaf LA niet heel spectaculair. Lang niet zo mooi als wat ons op de tweede dag stond te verwachten! Na ongeveer 6 uur geregen besloten we op tijd een inn te gaan zoeken in Marro Bay wat ongeveer op het midden van de route 1 lag. Hier lag een groot rotsblok in de zee en was voor mij eigenlijk het begin van deze mooie route. Vandaag hebben we dit rotsblok nog even bezocht en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan om ons klaar te maken voor de volgende dag! De tweede dag waren we al redelijk vroeg wakker en klaar om te gaan. Benieuwd naar wat deze dag ons zou brengen, was het ook nog eens prachtig weer! Dus gingen we met de auto op weg en al snel zaten we op de schitterende weg langs de kust. Weer een heel ander stuk natuur van America, hoe droog en woestijnachtig het binnenland is zo groen en vriendelijk is deze kustlijn! Wel een rotachtige kust, maar de heuvels die het uitzicht op het binnenland gaven zagen er zeer vredig uit. Het leken wel van die bergen waar de schapen en lammetjes in vrede zouden leven! De route langs het water ging helemaal door naar San Francisco, ik schat dat de route zo’n 100 tot 150 km is maar hier kun je niet hard rijden dus het duurt wel 5 a 6 uur (inclusief een aantal stops). Ook hebben we veel zeehonden kunnen zien aan de kust, een aantal lagen te zonnen op het strand anderen lagen in het water hun tijd te verdoen. Maar het gaf wel een speciaal gevoel om deze beesten in de wilde natuur te zien en niet in de dierentuin. Verder op deze route kom je verschillende mooie stukjes tegen de meeste rots stranden waar je eigenlijk niet bij het water kan, maar wel schitterende beelden gaven. Of dit de mooiste weg van de wereld was??? Dat weet ik niet, ik vond het wel heel spectaculair, maar er waren meer wegen die ik in Amerika ben tegen gekomen die ook zeer mooi zijn!!! Al was deze wel echt heel mooi… Morgen in SF de auto inleveren, dat zal wel even pijn doen en verder onze spullen pakken om overmorgen naar New York te vliegen en om Papa en Mama weer te zien.