14 maart Bryce Canyon (dag 69) - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 14 maart Bryce Canyon (dag 69) - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

14 maart Bryce Canyon (dag 69)

Door: ramon

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Kanab

Ja je leest het goed, de planning was Grand Canyon maar de noord ingang is gesloten in de winter vanwege sneeuw. En de zuid ingang was vanuit hier +/- 2 uur extra rijden en dat was te lang aangezien het al 1 uur was naar de noord ingang, dus dat zou in totaal 6 uur rijden zijn alleen heen en terug. Dus besloten we naar het andere nationale park te gaan wat in de buurt lag Bryce Canyon. Dit was een klein park dus goed te bezoeken in een middag. Dit lag ook ongeveer 1 uur van Kanab af, dus we besloten om naar Bryce Canyon te gaan en Grand Canyon na Las Vegas te bezoeken. Toen we aangekomen waren in Bryce Canyon leek het in eerste instantie een bos met niet veel speciaals, maar toen we naar de speciale uitkijk punten gingen zagen we enorme rotsen die er zeer spectaculair uitzagen. Het is een beetje moeilijk te omschrijven, maar ik zal binnenkort wat foto’s posten De rotsen zijn zo gecreëerd door de sneeuw en de wind die beide veel aanwezig zijn tijdens winter periodes. Het is een apart gezicht, omdat de rotsen er verdroogd uit zien en de grond ook zeer droog lijkt ligt er op de hogere plaatsen sneeuw op de rotsen. Het lijkt net een mysterie hoe dit kan, af een toe denk je echt dat je even op de maan of op mars bent, want als je het voor de eerste keer ziet vraag je je echt af hoe dit bestaat. Toen ik eerst de foto’s zag het er al mooi uit maar in werkelijkheid is het nog veel mooier. Ik zei zelfs tegen Youri dat mijn verwachtingen hoog waren van de parken in Amerika en dat zelfs deze “hoge”verwachtingen zwaar overclassed worden want elk natuurpark is anders een heel andere natuur en alles is zo dicht bij, het lijkt wel alsof we alle 4 seisoenen in 1 maand gaan mee maken hier in californie. Eerst snowboarden in Tahoe, dan de schitterende bossen en natuur in Yosemite en Seqouia daarna de droogte in death valley, zion en Bryce en straks nog meer schitterende parken en uiteindelijke de schitterende stranden tussen Los Angles en San Francisco. Kortom beter kan niet!