21 t/m 24 maart Los Angeles (dagen 76 t/m 79) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 21 t/m 24 maart Los Angeles (dagen 76 t/m 79) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

21 t/m 24 maart Los Angeles (dagen 76 t/m 79)

25 Maart 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ons 4 daagse verblijf in LA was aardig vol geplant, zo zouden we de eerste dag wat rond gaan rijden en gaan winkelen, de tweede dag naar het strand gaan (long beach), de 3de dag Hollywood en Beverly hills gaan verkennen en de vierde en laatste dag naar de Universal studios gaan. Een leuk vooruizicht leek ons en ook even een beetje ontspannend na een aantal dagen veel gereden te hebben. De eerste dag zijn we naar een Premium outlet geweest ten noorden van LA. Voor de mensen die ooit naar de outlet in Roermond zijn geweest, deze outlet was denk ik ongeveer 3 keer zo groot en had eigenlijk alles wat je je maar kan bedenken met ook nog eens best goede aanbiedingen. Dus wij waren positief verrast en dat was uiteindelijk niet echt goed voor de portemonnee, maar wel weer goed voor de kleren kast (als het allemaal nog wel in de koffer past). Deze dag hebben we in de ochtend lekker uitgeslapen hadden we ook nodig hadden dus na ongeveer 3 a 4 uur in het winkel centrum te hebben gelopen was het al weer rond de klok van 5 en besloten we wat te gaan eten en weer terug te gaan naar de inn om een film te kijken. De 2de dag wouden we naar het strand, het weer hier is helaas niet zoals in Miami dus echt op het strand liggen ging helaas niet door, maar we hebben wel een strand wandeling gemaakt op noord Long beach, waarna we door gereden hebben naar Huntington Beach. Op Huntington Beach was een auto event, waar de bekende west coast auto’s te zien waren. Dit zijn voornamelijk de auto’s die rond de jaren 50 hier veel reden. Oude fordjes, corvette en Chevrolet heel leuk om te zien. Ook bijvoorbeeld de auto van Johnny Flodder hebben we gezien maar dan in het blauw. In Amerika is er altijd een strijd tussen het westen en het oosten en ook tussen de auto’s ze noemen deze klassieke (want oud is geen goed woord voor deze auto’s) auto’s de west coast cars en die moeten het op nemen tegen de moderne east coast cars de ferari’s, Lamborghini’s, Porches, Maserati’s en de bentley’s. Voordat ik deze auto show zag dacht ik dat de west coast voor mij geen schijn van kans maakte tegen deze grootheden van deze tijd, maar als je dan daar door zo’n straat loopt met al die klasieke auto’s is dat toch ook wel heel erg mooi… Maar nee voor mij blijven de East coast auto’s toch mooier! Doe mij maar een paar lambo’s door de straat! Het grappige is dat als je hier een lamborghini ziet rijden hij nog speciaal is. In Miami is een standaard Lambo niet speciaal dat is het zelfde als een BMW of een standaard Mercedes in Nederland dan moet je toch wel een zeer bijzondere Lambo hebben om op te vallen. En hier in LA kun je wel opvallen met een standaard Lambo, groot verschil tussen Miami en LA. Maar verder was het strand hier ook prachtig. Bij Huntington heb je een pier waarmee je ongeveer 200 meter over de zee kunt lopen en zo een mooi uitzicht hebt over de kust. Als ik moet kiezen tussen het strand in Miami of hier in LA zou ik zelf ook voor Miami kiezen, maar dat ik waarschijnlijk voornamelijk door de temperatuur verschillen, waar het in Miami in februari al tussen de 28 en 32 graden is, is het hier in LA eind maart nog steeds tussen de 20 en de 25 graden, net te koud om op het strand te liggen. Daarnaast kende ik het strand van Miami van top tot teen en dus is het waarschijnlijk vanzelfsprekend dat ik het strand daar mooier vind. Maar het gene wat ik wel heel gaaf vind aan het strand hier in LA is dat het hier wel mogelijk is om te surfen! Dat kan namelijk niet in Miami… Hier in LA zijn de golven hoger en is het dus mogelijk om te surfen, vandaag was er ook een surf wedstrijd bezig, dus wij hebben even gekeken hoe dat ging en het zag er best spectaculair uit. Maar ik heb het zelf niet meer geprobeerd. Na Huntington Beach zijn we nog even verder gereden naar het Laguna beach, maar daar zijn we alleen maar door heen gereden omdat het daar bijzonder druk was rond 6 uur iedereen die was waarschijnlijk klaar met het strand. De 3de dag wouden we gaan kijken wat Hollywood en Beverly Hills nou was. Want daar hoor je vaak grote verhalen over maar wij waren benieuwd wat het nou eigenlijk precies is. Hollywood heeft mij positief verast, het is eigenlijk gewoon een woon wijk, met een soort van park op een heuvel/ berg. In het begin van de berg staat een woonwijk met winkel centra etc. en als je de berg oprijd kom je als het ware in een soort van wandel park waar je ook naar de beroemde letters kunt lopen. Dat gingen wij dus doen waarbij de wandeling ongeveer 3 uur bedroeg was dit toch een leuke wandeling en ook al ben je eigenlijk midden in de stad, voor je gevoel ben je juist heel ver uit de stad. Met een mooi uitzicht over de stad, al moet ik wel zeggen dat ik LA veel minder indrukwekkend vind als San Francisco en zelfs minder indrukwekkend vind als Miami downtown en dat zonder over Vegas te beginnen…. LA heeft weinig wolken krabbers en de wolken krabbers die er in downtown zijn dat zijn voornamelijk kantoren of miss zelfs wel alleen maar kantoren. De stad mag dan wel heel groot en uitgestrekt zijn, er staan geen reusachtige gebouwen wat ik zelf eigenlijk wel verwacht had. Na de 3 uur durende wandeling besloten we met de auto verder te gaan en te kijken wat Beverly Hills ons te bieden had. We reden door een aantal straten van de wijk en het zag er echt uit als zo’n typisch Amerikaanse wijk zoals je ook op tv ziet, waar de rijke mensen wonen. Maar ik zou zelf niet zeggen dat hier de Amerikaanse supersterren wonen. De huizen waren wel groot en straalde luxe uit, maar ze waren nou ook weer niet zo indrukwekkend als ja ooit op tv ziet, of wij moeten de verkeerde straten bezocht hebben. Toen wij een inn wilde boeken via internet kwamen we ook het hotel bel air tegen, wat ons meteen deed denken aan Will Smith van de serie “Prince of bel air” maar dit hotel koste maarliefst 7000 dollar voor 5 nachten, we hadden wat tijd over en dachten misschien als dat in de buurt is kunnen we wel een kijkje nemen. Het hotel ligt in de wijk bel air en is eigenlijk aangrenzend aan Beverly Hills. Dus wij gingen een kijkje nemen. Als vlug viel ons op dat deze wijk een stuk luxer en over veel grotere woningen beschikte. We keken onze ogen uit en uiteindelijk kwamen we ook bij het hotel bel air, waar we helaas alleen de ingang konden zien maar dat zag er al spectaculair uit! Ik zei al tegen Youri van mocht ik ooit miljonair worden dan ga ik zeker een keer naar dit hotel! Nadat we deze wijk een beetje bekeken hadden zijn we weer richting de inn gegaan om sushi te eten voor mijn verjaardag maar dat was helaas niet gelukt… maar dat maakte niet uit de volgende keer beter! Dag 4 de Universal studio’s ik heb er grote verhalen over gehoord mijn Italiaanse vrienden uit Mia zijn er afgelopen week ook heen geweest en die waren helemaal lyrisch over het park dus ik had grote verwachtingen. Eenmaal aangekomen bij het park zag alles er ook zeer spectaculair uit het park is zeer mooi aangekleed zoals je ook eigenlijk wel mocht verwachten. We kregen als tip van Liza ook om een speedpas te kopen, omdat je dan de rijen kunt overslaan en zo in alle attracties kunt zonder te wachten. Deze pas was wel bijna 2x de prijs van een normaal entree kaartje, dus besloten we er op te gokken om een gewone te kopen, ook omdat het nu geen hoog seizoen is en met wat geluk de rijen wel mee zouden vallen. Eenmaal binnen viel het gelukkig ook mee met de drukte er waren ongeveer 10 attracties met allemaal een wachtrij van tussen de 10 en de 30 minuten. Dus de speedpas was voor ons een beetje overbodig, maar hier in amerika kun je dus als je genoeg geld hebt en niet van wachten houd extra betalen om de rij te kunnen overslaan. ( dit is verder ook zo op de snel weg, hier in LA heb je een express lane dat is een extra strook waar je tol over betaald maar deze weg is rustiger omdat niet iedereen dat betaald dus kun je de file ontwijken). Maar de attracties hier op de Universal studio zijn allemaal gebaseerd op films zo had je transformers, jurassic park, mummy, shrek, simpsons en nog een paar andere. Maar het waren voornamelijk simulators of kleine achtbaan achtige attracties. Wel heel leuk, maar voor de waaghalzen wat minder spektakel. Maar het mooiste was de studiotour hier ging je met een soort van treintje door de echte studio’s waar op dit moment nog steeds films worden opgenomen en heel veel films opgenomen zijn. en kreeg je uitleg over hoe films gemaakt werden en welke films hier allemaal gemaakt waren. Ook kwamen we langs een aantal decoren die er afgelopen jaren allemaal gebruikt waren. In de foto’s zal ik een aantal decoren laten zien. Maar het ziet er allemaal wel heel echt uit ze hebben hier ook een stad na gemaakt die gewoon op een echte stad lijkt!! Zeer mooi om te zien en als je het zo ziet denk je echt dat ze je in de films voor de gek houden. Ze kunnen volgensmij gewoon een hele film maken waarbij iemand een hele wereld reis maakt in de film, terwijl deze film alleen is opgenomen in een ruimt ter grote van een gymzaal. Omdat deze dag zo bijzonder was hebben ik en Youri maar besloten dat ik mijn verjaardag op de 24ste heb gevierd in plaats van de 23ste en hebben we de dag afgesloten met een goed avond eten bij een sushi restaurant van zeer hoge kwaliteit! Het was erg lekker, beste sushi die ik ooit gegeten heb! Was ook gemaakt door een echte japanner dus dat belooft ook wat! Morgen gaan we naar San Diego voor 1 dag en daarna gaan we langs de westkust, wat volgens rtl travel de mooiste route van de wereld is naar San Francisco voor onze laatste dagen in Californie!!!