28 Februari/1 Maart (dag 55/56) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 28 Februari/1 Maart (dag 55/56) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

28 Februari/1 Maart (dag 55/56)

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Miami

Vandaag is de laatste dag dat ik in Miami ben, en ik wilde deze dag samen met mijn nieuwe vrienden die ik hier heb gemaakt afsluiten zoals een dag die ik nooit meer zal vergeten. Ik ben ’s ochtends naar school geweest voor de laatste keer om afscheid te nemen van mijn klas en de jufvrouw. Waarna ik mijn koffer verder wilde inpakken, de meeste dingen heb ik gister al ingepakt alleen de laatste dingen heb ik vandaag nog ingepakt en het paste eigenlijk allemaal net niet. Mijn koffer woog in het begin 24 kilo en ik had nog een berg spullen die mee moesten in mijn rug tas. Maar na veel passen en meten is het mij gelukt om mijn koffer 22.89kg te laten wegen met een maximaal toegestaan gewicht van 23kg en mijn rugtas die zit bom vol daar past nog geen sok meer bij…. Oh en ik loop vandaag met 1 t-shirt, 1 vest, een spijkerjas en een zomerjas dus lekker warm. Maar verder geen probleem ik heb alles mee kunnen krijgen. Na dat ik mijn tas had ingepakt (op toilet tas en strandspullen na) ben ik naar het strand gegaan samen met Stefano om van de laatste uurtjes zon te genieten. En vandaag was de perfecte strand dag, het was niet te warm maar ook niet te koud en er was vrijwel geen wind dus lekker genieten op de laatste dag. Rond 18:00 kon ik mijn certificaat ophalen bij de balie en ik heb mijn EF certificaat gehaald, mijn opleiding rapport, taal test en EFCELT certificaat behaald(dit is een speciale test die ik afgelopen woensdag gemaakt heb en in deze test heb ik mijn level B2 gehaald, dus bij een vervolg opleiding zou ik naar C1 kunnen). In de avond besloten we met de groep wat te gaan eten in een Italiaans restaurant op Lincoln road. Daar hebben we een heerlijke “Italiaanse” pizza gegeten die hier best wel zeldzaam zijn, want vrijwel alle pizza’s zijn hier zoals de Amerikaanse pizza met een dikke bodem. Dit was heel gezellig en ik heb daar met iedereen nog even kunnen praten en een gezellig avond eten gehad. Na het avond eten had ik besloten om deze avond niet te gaan slapen en samen met de gene die wouden wakker te blijven tot +/- 5 uur om dan de taxi te nemen. Maar we wouden niet uitgaan omdat dat misschien een beetje te veel werd dus hebben we besloten om samen wat te gaan drinken op het strand. Maar omdat ik op school bijna iedereen ken en ik van iedereen afscheid wilde nemen duurde het ongeveer +/- 2 uur voordat ik eenmaal op het strand was aangekomen, maar dat was uiteindelijk geen probleem. Toen we weer terug kwamen van het strand was het ongeveer 2:00 en wilde een aantal al naar bed omdat ze moe waren, maar Paolo, Andrea en Mattia zeiden tegen mij dat ze graag voor mij wilde opblijven tot 5 uur zodat ik niet alleen was (wat ik anders toch niet was, maar ik was er wel blij mee het was een fijn gebaar). Dus hebben we met zijn 4 en tot 5:00 in de lobby gezeten en wat tv gekeken en getafeltennist. Een maal om 5 uur had ik mijn koffers uit mijn kamer gehaald, en had ik mij uit gechecked bij de security guard en was ik klaar om te gaan. We hadden al heel snel een taxi gevonden en ik had afscheid genomen van Paolo, Andrea en Mattia en ik was klaar om te gaan dus ik stapte in en toen ik net zat, stapte zei ook in als verrassing en zeiden we laten je niet alleen naar het vliegveld gaan. Dit gaf voor mij nog het beste gevoel van de avond, en het voelde als het beste afscheidskado wat ik hier kon krijgen. Ik ben samen met hun met de taxi heen geweest en ze hebben mij geholpen met inchecken. Uiteindelijk hebben we op het vliegveld nog een keer goed afscheid genomen en zijn ze weer terug naar school gegaan. Waarna ik door de douane ging en verder zonder problemen mijn vlucht kon pakken. Rond 11:15 ben ik in San Francisco aangekomen en ben ik meteen gaan kijken hoe ik de auto die ik gehuurd had op kon halen. Doormiddel van een airtrain kwam ik vrijwel direct voor de Avis auto verhuur. Omdat ik geen 25 mag de auto verhuurder volgens de wet en regelgeving een extra 27dollar per dag vragen voor het huren van mijn auto, en ik was bang dat dit een flink bedrag was en ik hoopte dat er mogelijk iets geregeld kon worden omdat ik over 23 dagen 25 word. En ik wou misschien ook een grotere auto, omdat ik toen ik de auto huurde nog niet wist dat Youri mee ging had ik een Ford Focus gehuurd. Dus ik had na gevraagd wat het kost als ik een maat groter kon krijgen. Dat zou 6 dollar per dag meer zijn en dan zou ik een corrola of een yeti krijgen. Daarna vroeg ik en hoeveel is een mustang, waarop hij na wat gezoek tegen mij zij normaal 18 maar jij mag hem voor 10 dollar extra per dag. Dat aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan als auto liefhebber en door deze vraag is de verkoper ook helemaal de u25 van 27dollar per dag vertegen te belasten dus ik was helemaal blij! Daarna hoorde ik dat Youri vertraging had met zijn vlucht en hij mogelijk zijn overstap in New York niet kon halen en verder ook niet wist of hij nog een latere vlucht kon krijgen. Daarom besloot ik maar alvast een hostel te gaan regelen en al wat bootschappen te gaan doen. Later op de dag had ik niks van Youri gehoord dus ik dacht als ik niks hoor dan zal hij wel gewoon in de reguliere vlucht zitten. Deze zou om 19:44 aankomen dus ik stond mooi al om 19:30 op het vliegveld te wachten, maar Youri kwam maar niet. Daarna ben ik gaan rondvragen op het vliegveld maar niemand kon of wilde mij het antwoord geven. Uiteindelijk ben ik naar de bagage kantoor geweest en heb ik gevraagd of ze iets konden zien van Youri of van zijn koffer. De vrouw wilde mij eerst niet vertellen omdat dit tegen de privacy regels was maar uiteindelijk zei ze: hij komt vandaag met de laatste vlucht van 22:44. Dus ik weer blij en besloot in de buurt van het vliegveld wat te gaan eten en maar even te wachten tot Youri kwam. Uiteindelijk om 22:44 kwam het vliegtuig van Youri aan en rond 23:00 kwam Youri tot mijn opluchting door de gate gelopen. We waren beide heel blij dat hij eindelijk geland was en ik ben daarna samen met Youri direct naar het hostel gegaan waarna we maar besloten te gaan slapen omdat we morgen San Francisco willen gaan verkennen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11295

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 April 2014

Amerika

Landen bezocht: