7/8 januari 2014 (dag 3/4) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 7/8 januari 2014 (dag 3/4) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

7/8 januari 2014 (dag 3/4)

Door: ramon

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Omdat ik gister geen tijd had maak ik vandaag een verslagje van afgelopen twee dagen die beide ongeveer het zelfde zijn verlopen. Ik heb voor de eerste keer school gehad en de lessen bevallen goed. Ik zit met ongeveer 15 mensen in een klas en onze klas heeft een “hoofdlerares” en we hebben nog twee communicatie les in de week van een andere leraar. Deze leraren bevallen tot nu toe prima en zijn erg hulpverlenend. Het niveau van de lessen is eigenlijk niet heel moeilijk, ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met vmbo/havo lessen en meer gericht op het dagelijksleven. Ondanks dat de lessen niet al te moeilijk zijn, leer ik toch vrij snel de Engelse taal ook mede doordat ik buiten de lessen ook vrijwel altijd Engels praat tenzij ik Nederlandse studenten tegen kom (die zijn er genoeg). Per week krijg ik 24 uur les en dit is verdeeld over 5 dagen wat het ongeveer 5 uur les per dag maakt. De 5 uren zijn verdeeld in 3 lessen per dag en vaak heb je of van 8:00 tot 12:30 of van 13:00 tot 17:30 les. Ik heb beide avonden ook het nachtleven bezocht en dit is hier veel anders als in Nederland. Ik ben dinsdag naar een soort van kroegje geweest genaamd “Automatic”. Dit was ongeveer te vergelijken met een grote kroeg in Nederland. Maar gisteren zijn we naar een club geweest genaamd “Mansion”, Maar daar kijk je echt je ogen uit. Het is niet heel groot, maar het lijkt echt op de clubs die je ook in films ziet en die je bijvoorbeeld ook bij GTA ziet. Op woensdag krijgt de EF korting in de Mansion zo krijg je voor 10 dollar entree en voor 30 dollar een plek in de vip room. In de viproom kun je onbeperkt wodka met diverse jus drinken, alleen als je iets anders wil dan moest je hier wel gewoon voor betalen. Kortom de afgelopen dagen zijn zeer geslaagd en ik ben benieuwd waar Miami mij vanavond weer brengt!

  • 09 Januari 2014 - 19:51

    Marion:

    Nou... Je maakt heel wat mee. Zo te lezen, is het niet de hele dag studeren!!! Zo leer je wel Miami op je duimpje kennen. Geniet er maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 11303

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 April 2014

Amerika

Landen bezocht: