9 /11 Januari (dag 5/7) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu 9 /11 Januari (dag 5/7) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ramonnooijen - WaarBenJij.nu

9 /11 Januari (dag 5/7)

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

De dagen zijn hier goed vol geplant en gaan zo snel voorbij dat ik bijna geen tijd heb om een verslagje te typen. Maar ik ga het wel zo vaak mogelijk proberen als ik even wat tijd heb! Vandaag ga ik de afgelopen 3 dagen bespreken waar ik echt van genoten heb. Donderdag had ik pas laat school dus ik kon lekker uitslapen, wat ik hier met de lange nachten wel kan waarderen. Alleen vandaag was er een informatie les die ging over het behalen van certificaten en mogelijke doorstroom naar universiteit in Amerika. Waar ik op zich wel wat leuke informatie over heb gehoord, alleen denk ik toch niet dat ik hier wil gaan verder studeren. Verder zijn we donderdag avond voor een keer niet uit geweest maar hebben we op het strand gehangen met wat drank dat we gekocht hebben bij de drankwinkel om de hoek. Hier kwamen veel EF studenten op af en was een zeer gezellige avond. Hier ligt namelijk een wandelpad van vlonders lang de hele kustlijn met een soort van overkappingen bij elke “afslag” naar het land, Verder hebben we donderdag niks meer gedaan als was het wel 4:00 geworden en had ik vrijdag om 8:00 les dus dat was een zeer kort nachtje. Vrijdag begon dus de laatste dag van de week ik had tot 12:35 uur les en we hadden het laatste uur een computer les waarbij we een powerpoint presentatie moesten maken. Deze schooldag is uiteindelijk voorbij gevlogen en smiddags waren we al plannen aan het maken om naar de club: “Bamboo” te gaan. Deze club is een beetje vergelijkbaar met Mansion, alleen waren hier alleen maar tafels en had je niet echt de ruimte met een dansvloer of iets dergelijks. Dus dit was meer een soort van zuip club en dat was ook te merken. De EF school had een tafel gehuurd met drank en dat vloog er doorheen ik denk dat we met 40/50 man zon 10/15 flessen wodka hebben opgedronken. Maar uiteindelijk met het weekend begonnen gaf dit toch een aparte sfeer aan het uitgaan. Het enige is dat ik samen met wat kamer genoten en nog wat mensen in totaal 8 hadden afgesproken om zaterdag een auto te huren en naar de key’s te gaan, het aller zuidelijkste puntje van Miami wat een beetje op een eiland lijkt. Alleen door de late nacht +/- 5:00 en te weten dat de heen rit naar de key’s ongeveer 4 uur duurde wisten we al dat dit niet door zou gaan. Maar we hebben zaterdag wel 2 ford mustangs (cabrio) gehuurd waarmee we een beetje rond zijn wezen rijden door Miami om de buurt een beetje te verkennen. Het was allemaal heel mooi om te zien omdat je hier op een soort van eiland zit en je met bruggen naar downtown kunt en daar eigenlijk pas de stad is. Als je op deze bruggen rijd krijg je een hele mooie skyline van de stad te zien. De dag ging snel voorbij en we hadden al weer zin in de avond want we zouden naar een van de mooiste clubs van Miami gaan: club fifty. Dit is een club op de 50ste verdieping van een flatgebouw van 50 verdiepingen, dus eigenlijk op het dak van een wolkenkrabber. Op dit dak heb je een waanzinnig uitzicht over de stad, waarbij je af en toe je ogen niet kunt geloven dat dit mogelijk is. Als je bijvoorbeeld in Nederland een hoge flat ziet dan is dat nog helemaal niks vergeleken die flats van hier! Je hebt eerder het idee dat je in een vliegtuig zit die laag over vliegt. Verder is het een luxe club niet heel veel speciaals maar het was wel heel druk rond 4:00 was het feest afgelopen en gingen we weer terug naar de EF. Morgen lekker uitslapen en smiddags van het strand genieten en dan weer gaan kijken naar het rooster hoe laat ik maandag moet beginnen! Het weer begint trouwens ook weer beter te worden dus hopelijk kan ik nog een beetje bij bruinen. Ik zal proberen om per 2/3 dagen een verslagje te maken, omdat dit elke dag niet gaat lukken!

  • 14 Januari 2014 - 16:56

    Marion:

    Zo te lezen heb je het volop naar je zin daar in Miami. Lijkt me ook een super mooi 'stukje Aarde' waar je terecht bent gekomen. Geniet er maar van!! Ik wacht je volgende spannende verhalen wel weer af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11287

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 06 April 2014

Amerika

Landen bezocht: